Шукати в цьому блозі

четвер, 2 березня 2017 р.

«ПОЕЗІЯ ДУШІ РОМАНА ВАРХОЛА»

  …Дивно, але у моєму серці світяться,
як чарівнім люстерці,
праліс Пітроса, гора Цергова,
з Богом Бескидів тиха розмова, -
наче там був я,
наче там жив я
тому багато-багато літ.



Р.Вархол

2 січня 2017 р. минуло 60 літ з дня народження відомого українського
поета і сучасного творця віршів на лемківській мові Романа Вархола.
Бібліотека-філіал с.Шульганівка підготувала і провела поетичну годину: «О…

мій, материнський краю! Мій кореню і джерело моє». Захід проведено, в
школі 24 лютого 2017 р. В бібліотеці оформлено книжкову виставку «Люблю
той світ, що отчим краєм зветься» (по творчості Р.Вархола.
З вступним словом на тему «Співець лемківщини» виступила
бібліотекар О.Кучер. Слід перед усім сказати, що Роман Вархол народився у
сім’ї вихідців із Лемківщини. І хоч не бачив він дитиною батьківського краю,
ностальгія за ним весь час проймає його бентежну поетичну душу.
Лемківські поезії Романа Вархола оповиті тонкою печаллю, а інколи і
 трагедійністю, вмінням у кільканадцяти рядках відтворити характери, а то й
цілий життєвий шлях багатьох своїх краян. Тему «Неповторні поезії
Р.Вархола» розкрила Вівчар Наталя. Огляд літератури «Поезія душі Романа
Вархола» провела бібліотекар Кучер Олександра. Вірші «Нагірянка»
прочитала Осадца Надія, «Отецька скриня і чуганя», «Лишу серце в
Бескидах» - Федорців Вікторія, «Знову стою я на колінах», «Мучить мене
питання», «Від білого цвіту хміліє земля» - Романів Надія, «Моя маленька
Вітчизна – село подільське», «Калиновим ягодам» - Луговик Софія, «Я,
можливо, останній поет лемків» - Вівчар Наталя, «Жук-рогач пече калач» -
Папушка Таня, «Журавлі кружляють колесом» - Драпак Софія. На завершення
Олександра Євгенівна зачитала поезії «Гнески прийшов єм до тети» та «Хтось
взяв у захмарні світи».

Немає коментарів:

Дописати коментар